Monday, August 17, 2009

Bile Si NaKaL DeMaM~

BismiLLAH..

Demam..H1N1..dah bese dah aku dengar kat UIA neh..kalau g kat klinik UIA 2..huii..ramai olang demam wooo..bukan klinik 2 aku rase..2 spital besar kot..huhu..tapi apekan daya..UIA tetap x bagi..cuti..die 1 je..tunggu rektor 2 sendiri y demam baru die bagi cuti..tp x kisah r x cuti pun..nanti kene ganti kelas lagi r aku rase terseksa.huhui..bukan terseksa sebab ape..penat beb akademik je..nak gak ilmu len yang x dapat kat kuliyyah..banyak majlis ilmu selain akademik kat UIA aku terlepas sebab kelas malam..ohoi~..xpe la..ade r 2 hikmahnye..

Aku insan lemah

Insan lemah bernama islinda ini pun tidak terlepas untuk merasai ni'matnye rase demam..dah lame aku x demam..di saat genting pule ALLAH nak uji diri ni..mase 2 ade program besar untuk dilaksanakan..Kongres Pelajar dan Penegasan Teras2 Kenegaraan dengan Muktamar..aku diberi MC 3hari sebelum program..mase jumpe doktor,beliau tanye kalau diberi cuti 3hari tambah lagi dengan cuti minggu sabtu ahad nak balik x?ish,aku jawab...mesti r tak..terkejut doktor tu..aku cakap r ade program..penting program tu..terkejut lagi doktor 2 kemudian gelak dan berseloroh untuk memberi aku MC untuk diberi perlepasan dari program tersebut..haha..saja la tu doktor ni..die pun tanye r program ape yang penting sangat tu..aku pun gitau r..doktor tu dengar tajuk je pun..fuhhh..kagum..aku pun ape lagi,promote r skali iklan kat sulat kaba utusan oleh Dato' Saifuddin sendili maa..ecehh..wat hal lak ye kat klinik..

Sakit tu tanda ALLAH sayang..aku selalu ingat tu..sakitnye kepala ni ALLAH je yang tahu..setiap mase berdenyut..mase tengah cakap2 tibe2 pegang kepala,senyap...seakan2 ade sesuatu yang menyucuk2 kepala ini..sampai naik riso shbt2 y mmndang..x smpai ati nk bg aku bcakap.hehe..bende ni teruk setiap kali tibe waktu pagi..ya ALLAH..pertama kali aku rase cam tu..maka,terbaring r aku di atas katil 3hari lamenye..tapi xleh..xleh baring lame sangat..ku gagahkan juga kaki untuk melangkah ke pusat PKPIM..ai,g kelas x larat,g pusat dengan mesyuarat larat lak ye..siap uruskan malam simfoni gen5 pkpim lg.hehe..cinta la katekan..lautan api sanggup diduga..kui3..iyolah..

tapi tu la..insan nakal bile sakit cm ni,senyap je r jawabnye..g pusat dengan mesyuarat pun muke toye je..aku mule demam mase tu siang sebelum malam simfoni gen5..bile program tu berlangsung je aku sihat dah..siap gumbira2 lagi malam 2 bertemu sahabat2 segenerasi..cakap xyah cite la..kecoh tol.kui3..tapi malam tu je..pagi esoknye..ahah..siap..seharian x ke kelas..amek ko..baring je le atas katil..tapi pergi gak malam tu ke kelas..saje nak uji diri..ingatkan bertambah baik..mane ade..

Sahabat

mase susah ni r kite tau ane sahabat sejati kite..alhamdulillah setakat ni semua orang yang berada di sekeliling,x kire jauh ke dekat sume ambil berat tentang aku..sume sejati..x syak lagi..hehe..terharu tol..mak aku,family,pkck,sahabat2 di ict,pkpim,rumet..sume la..mase malam yang pergi gak ke kelas tu sahabatku Puteri yang offer gi kelas naik moto dengan teman aku gi klinik...sabar je beliau menanti.huhui..sahabatku Puteri dengan Nadila sediakan koyok,bagi buah..sahabatku Nadila pun baru baik demam rupenye..ape la islinda ni,x tau pun dy demam..x jenguk pun dy ea..sekarang time aku sakit dy datang jenguk lak..aih,malu2..maafkan sy sahabtku,terlalu sibuk sehingga lupe bertanya khabar sahabt2..huhui..sahabatku awin dengan hafiz nak aja subjek aku y tertinggal..hehe..paling best rumet aku si Suha tu..dipaksenye aku makan ubat..baru aku tau rumetku garang..keh3..banyak weh ubat dy!!!!!!!5 jenis tuhhhhhhh..2 kalau Suha x garang tu(dengan izin ALLAH) xdenye aku nak makan ubat.heee..sahabatku ana pun turut bertanye khabar dr jauh..x sudah2 tanye..sampai ke kongres pun tanye lg 2..islinda ni bkn leh caye..sahabatku azimah pula jga aku bg pihak kuantan..ecehhh..adik2 di PJ,Iman,pn naik risau bile aku nak berlasak2 di TOF..huhu..dan kakak2 dan sahabat2 di kongres yang risau bile aku x tido mase malam sebelum kongres..ramai la..mak lagi la..mak mane x riso anak weh..time kasih sume..terima kasih ALLAH kerana mengurniakan mereka kepada aku..

AlhamduliLLAH..sekarang dah sihat..tinggal tekak je ni..tapi x teruk pun..makan pun sedap dh..x macam mase dmam tu..perit dan pahit tol tekak ni..makan ape pn x sedap..kurus aku kejap..hehe..walaupun begitu,rumet garang tetap garang weh...selagi aku dok terbatuk2 selagi 2 r...is!!!makan ubat batuk tu!!!jangan nak dok skip2 dah ye!!uhuk! sayang r ko Suha..keh3..lepas je aku demam terbawa2 lak kat sahabat lain rupenye..sahabatku azimah demam 1 mlm kejap..lepas jumpe aku je terus baik(dengan izin ALLAH)..kui3..die demam projek++lecturer garang tu..bukan ape pun.keh3..sahabatku anuar,fazril,amin,hanis juge turut demam..sampai ade yang x ke kongres dan muktamar..cacat sedikit program tanpa orang2 kuat neh..huhu..kakakku raufa memang tabah..die pun demam weh..tapi datang gak program..fifi dan hanan pun demam,datang jugak untuk melunaskan tanggungjawab di kongres..siap bertopeng lagi..huhu..syabas wat kalian..sekarang ni dengar2 adikku Syaja demam..sama2 r kita berdoa semoga semua umat Islam di dunia ini sihat dan dapat meneruskan usaha meratakan Islam di bumi ALLAH..aamiinnnn..

p/s : cerita pasal sahabat,teringat kisah persahabatan antara adikku zikri dan adikku sahal..ketara sungguh keakrabannya di TOF tempoh hari..siap main majuk2 lagi..huhui~..apo nak dikato..

2 luahan:

Hanna said...

salam.. is ku syng...
alhamdulillah, orng gmbk semua semngt kan..
kami kat kuantan xatu la sape nk jd pencenttus semngt.. jelaous ngn korang tau..
kena panggil orng gmbk trun kuantn. bagi spirit skit....:)

innii said...

kpd hanna :
salam ana ku syg..
is dengan azimah dalam perancangan untuk membuat pertemuan dengan org kuantan..insyaALLAH..salam rindu pejuang buat sahabat di kuantan.cewah..

p/s : pencetus smngat?zul kan ade..kui3..