Friday, September 25, 2009

Usah DikENANG KeNaNGaN LaLu..

BismiLLAH..

Betul ke kenyataan kat atas tuh?wehu2..x betul la..kene kenang..yang baik dijadikan teladan,yang x baik dijadikan sempadan..ye x?huheh..walaupun raya dah lame dah berlalu,aku x kire,nak cerita gak..saje wat diari..blogger-emoticon.blogspot.com

25-26 Ramadhan 1430H

Berinduksi KPIJ di Kg Parit Tengah, Batu Pahat sebelum pulang ke rumah di Pontian..aku sorang perempuan..banyak yang dibincangkan untuk perancagan gerak kerja dakwah akan datang..dan aku semakin kenal perangai dorang ni camne..ade ke yang berkenan dengan bro KPIJ?aku leh bagitau sifat sebenar mereka..haha..mereka membuli aku..ces,mentang2 lah aku sorang..blogger-emoticon.blogspot.com..xde la sorang sangat pun..kakakku Sakinah dan kakakku Dalilah macam main lari berganti2 jek..HEWI KPIJ yang lain mane?mesti r tengah buat kuih raya kat umah nu,lagi berapa hari nak raye kot..hoho~..(aku?hehe)..at last tinggal sorang 'godeh' bubur lambuk untuk dibahagikan kepada masyarakat kampung..1st time tuh..tapi ade je akak ipar Aisyah Jelita..x sorang kan?heheh..aku xde hal pun nak sorang2 neh tapi ape kate orang kampung nanti kan..dapat buka puasa kat umah kakakku Dalilah lagi..hehe..ustaz Razak cakap,ade sesetengah perkara,lelaki dan perempuan x sama tapi dalam menjalankan gerak kerja dakwah,same je laki dan perempuan..ha,no hal lah..hoho~..aku dapat mak n ayah angkat lagi kat sane..huhu~

1-4 Syawal 1430H

Raya kat kampung kat Muar...aku suke balek kampung..nanti tibe2 je rajin tolong kat dapur..tibe2 je suke mengemas..heheh..kali ni kat kampung x banyak beraya macam raya yang lepas2..banyak duk umah dan melayan saudara mara..dan paling sewonok banyak masak..siap buat kolaborasi (tol ke?hehe) dengan adikku sedaraku,Icah, lagi..heheh..is masak??haha..raya ke4 balek umah..satu2nya sahabatku yang berpeluang datang bertandang ke rumah ialah Muazan(tu pun sebab nak pulangkan pendrive,klu x jangan harap r.heheh..)..aku paling cuak kalau kawan nak datang umah..ntah la..blogger-emoticon.blogspot.com

5 Syawal 1430H

Pagi tu buat reunion dengan sahabat2 dari sekolah lame..rindu sangat kat sahabat2 lame..makin pandai bergaya..matang(haha..)..aku je yang poyo seperti dulu..hoho~..sempat beraya di 2 buah umah guru sekolah dulu..umah wajib umah Cikgu Haliza..umah kedua umah Cikgu Misnah..sempoi abes r cikgu Misnah,pakai tshirt jer di pagi raye..huhui..

Petang tu untuk pertama kalinye beraya dengan sahabat2 KPIJ..alhamduliLLAH,seronok dapat bertandang ke rumah sahabat2 KPIJ..terlibat dengan jemaah membolehkan kite menjalin ukhwah fiLLAH dengan ramai orang..itu lebih membahagiakan..di UIA ade..balik negeri pun tidaklah senyap begitu sahaja..masih boleh berfungsi untuk masyarakat..insyaALLAH..adik kesayanganku,Iszzul,bawa kereta..(aku dapat dah lesen L.har3..)..ramai ingat adikku adalah pakweku..hoho~..oit..husnuzzon r skit..adoyh..aku tau aku dan adikku pasangan yang ideal nak2 bile pakai pakaian yang sangat sedondon bewarna coklat hari tu..heheh..adikku yang sangat baik kerana sanggup menemani kakaknya beraya hingga ke rumah terakhir..pengalaman yang sangat mengujakan..tiap2 tuan rumah bagi kata2 nasihat buat kami..paling ingat kata ayah Farhah,semoga KPIJ menjadi ikon untuk anak2 muda..aminn..insyaALLAH..layakkah aku??hoh~..rumah terakhir adalah rumah kakakku Diba..kemudian aku dan adikku hantar Abg Khairullah,kakakku Dalilah dan Izwan pulang ke rumah..adikku sangat baik..malam tu die ade nak beraya sebenarnye tapi terlambat sedikit kerana menemani aku dan die tidak sedikitpun merungut..baikkan adikku?heheh..die kate die x kisah,abang2 kat KPIJ jadi semacam satu contoh yang baik untuk die..walaupun suke wat lawak sengal tapi bile bagi idea mantap,bagi ucapan pun mantap,bab agama pun mantap..adik aku kate ea..aku x kate..haha..suke keluar dengan adik berdua..banyak yang nak dibicarakan supaya adikku menjadi orang yang bergune..hek3

6 Syawal 1430H

Hebat x hebat r dalam mase 5 jam,8 rumah aku setlekan.hehe..kali ni beraya ke rumah sahabat2 lame..mane x sempatnye,naik moto je pun dan rumah dorang pun dekat2 jer..huhu..macam bese r yang aku akan berkonvoi bergerak dengan 3sahabat baikku sejak di sekolah menengah dulu..syaqila,dayang dan saipurah..bese r kalau dah sekolah jauh2 ni pastinye banyak nak cerita..seronok dengar pengalaman sahabat2 merantau di negeri orang..ade sesetengahnye ke 'oversea'(penang.haha)..di samping ingat2kan juge supaya sahabat2 menjaga diri..sayang sahabat bermakna kita mahukan yang terbaik buat mereka..semoga sahabat2ku baik2 sahaja dan sentiasa di bawah lembayung lindungan ILLAHI..aameennn..

7 Syawal 1430H

Mule2 rancang ingat nak teman ibu ku di rumah..bukan senang bosh besya gerai sayur ni nak amek cuti sampai seminggu..hik3..lebih2 lgi esoknye aku dah nak pulang ke rumah kedua ku,UIA Gombak.hehe..tapi rancanganku terbabas di highway.hehe..sahabat kesayanganku Dayang minta untuk menemani beliau beraya ekoran die sorang je perempuan,almaklumlah,dulu sekolah teknik,maka ramai lelaki..berat2 aku untuk xnak pergi pun,aku pergi r gak..sayang sahabat..aku pun faham kan..ane leh perempuan sorang2 neh..huhuii..cuci mate r aku cam ni.haha..xde maknenye..hebat2 kawan Dayang..ade yang kat UTP..UTM..UMT..sume aktif2..ade bekas mpp..MT kelab..uish..aku ni pun cam bese la ye..dah bese dah borak dengan orang laki ni..ha,pe lagi..peramah tamah sungguh mulutku ini..mane x ramah..jmpe budak2 yang aktif bepersatuan..seronok je mulut aku ni cite pasal PKPIM,ABIM..isu semasa lagi r,jangan x layan,layan je..heheh..ade plak dak UTP yang kenal abg Wan Ahmad Faisal yang aku kenal tu..ha..lagi la giat aku bercerita.harharharubiru jadinye...ni dah lawan toke tokan ni..Dayang yang memang kawan dorang pun kalah.hak3..xpe..yang pentin,inputnye bermanfaat..hoho~

8 Syawal 1430H

Petang tu abangku Iswan dan ibuku hantar ke rumah kakakku Dalilah..pergi lagi..hehe..bukan nak beraya r..nak balik UIA same2..Izwan montel pun tumpang sekaki dua..maka,nak xnak beliau kene r bawa kereta kerana si Luna dah menangis.hehe..blogger-emoticon.blogspot.com..asik cari pasal dengan bonda je..hoh~..blogger-emoticon.blogspot.com..dapat kenal dengan kakak ipar kakakku Dalilah..nice to meet her..contoh ibu yang sangat sempoi gile ah..

28 Syawal 1430H

Aku bawa sahabat2 di PKPIM beraya ke rumah pakcikku di Kg Baru..seramai 14 orang yang datang..ade r orang tu sesat..haha..walau dorang x dapat hadir ke rumahku,dapat ke rumah pakcik pun jadilah..kan2??hehe..abang Khairullah yang pantang jumpe orang jawa tu ape lagi..hoh~..kakakku Faridah nmpak pink r..kui3..x sempat nak kenalkan sepupuku dengan dorang..xpe la..lain kali je.huhuhui..sahabat2ku patut berbangga kerana pakcik aku memang khas buat jamuan untuk kawan2 linda datang umah.hehehehe...

29 Syawal 1430H

Sebelum ke umah pakcik,aku dan sahabat2 ICT ke rumah madam Dot,pensyarah yang mengajar kami subjek reading di matrik pj dulu..beliau nak pergi menunaikan haji dah..jadi kami nak jumpe beliau sebelum beliau berangkat ke Makkah..siap tulis hajat kat kertas suh beliau bace depan ka'bah lagi.hik3..aku minx ape?ade r..insyaALLAH..ade rezeki t beliau bacekan r kan.heheh..ayat die yang paling best ialah..tiada istilah setia atau curang sebelum berkahwin..heheh..betol3..kali ni bawa sahabatku di ICT lak datang umah pakcik seramai 13 orang..wah..aku memang suke lawan toke tokan..sepupuku pun xde r bawa ramai2 kawan die..huhu..bese la..saye suke tunjuk yang saye sayang pakcik saye..hehe..aku paksa dorang panggil pakcik aku 'maman'..hehe..dorang kate maman is suke senyum..tengok anak buah le..aku pun suke senyum what..hehe..

ok!habis dh raye..hehe..




p/s : mereka mengajar aku erti ukhwah..aku sangat suke..blogger-emoticon.blogspot.com

1 luahan:

Anonymous said...

mengapa tidak:)