Monday, December 21, 2009

Sayang yang terkadang disalah erti..

BismiLLAH..

Sepanjang di kampong aku banyak meluangkan masa bersama adikku..

Adikku..dah besar sekarang..semakin meningkat dewasa kelihatannya..sudah lama x bersembang sambil memeriksa telefon bimbitnya andai ada ‘benda’ yang sepatutnya tiada..nah,beberapa gambar yang kurang aku senangi di situ..perempuan ‘lain’..dan seperti biasa aku akan memadamnya tanpa notis..hmmm..berapa kali dah pesan..dan seperti biasa,telinganya bakal berdesing..bukan bakal lagi..dan berdesing dah pun..

Perlahan-lahan aku usap kepala adikku..dia seperti sudah dapat megagak..aku terus bertanya..”Zul,nape ni..kurang kasih sayang ke?”..pap!ayat yang memang x boleh blah aku kira..adikku gelak..agak dah..x kisahla..seperti biasa aku meneruskan tazkirah..aku tahu..adikku sudah bosan mendengarnya..aku juga tahu adikku faham..dia sering menafikan..hmm..mane yang betul ntah aku pun x tahu lah..harapnya lepas ni x buat lagi dah ambil gambar macam tuh..dan..perempuan murahan tuh..jangan sampai aku yang jumpe..

Sekali imbas aku ni macam kakak yang garang..suke menyibuk hal peribadi adik aku..bukan adik aku je..anak sepupuku si Ipul pun kene gak..akan aku cek telefon bimbit mereka..akan aku buang andai ade unsur2 y x sepatutnye ade..sambil2 aku terangkan sebabnya..dorang pun dah faham dengan perangai aku..mane tidaknye,Ipul ank sulong,kene tunjuk teladan yang baik kat adik2..melentur buluh biar dari rebung..ni la masenye..hal2 berkaitan penampilan juge aku akan ambil kira..si Dayut,aku potongkan kukunya..si Iwan,pelan2 potong sendiri..sambil2 mulutku x henti2 memberi nasihat..aku sayang anak2 sepupu aku ni..sebab tu la aku kene tegas sikit..

Berbalik kepada cerita adikku..aku paling bertegas dengan adikku yang seorang ini..dapat je tau die dok bercinta,zuppp..cam bese la..bukan nak mengongkong..aku xnak bagi die rase ape yang aku rase dulu..perasaan yang bodoh itu..x perlu untuk die..aku sayang adik aku..

p/s: sayang anak tangan-tangankan..

0 luahan: