Wednesday, November 4, 2009

Ape orang rase??

BismiLLAH..

Selalu je kite rasa kite dah buat yang terbaik untuk semua orang..dan harapnya orang akan sedemikian juga terhadap kite..setiap permintaan cube dipenuhi..aku cube..jika x boleh,penat bukanlah salah satu alasan..(tertidur mungkin.hehe..)..aku cuba..tapi sebaliknya pula yang terjadi..selalu juga orang tidak memenuhi kehendak kite..selalu juge..tapi..kakakku faridah cakap..tak semua orang macam kite..oh,aku terlupa yang tu..haha..blogger-emoticon.blogspot.com

konsep tawakkal = USAHA baru tawakkal..

hasil??? = redha dengan ketentuan ALLAH..

-Hal yang semacam itu pernah terjadi di zaman Rasulullah s.a.w., yaitu ada seorang sahabatnya yang meninggalkan untanya tanpa diikatkan pada sesuatu, seperti pohon, tonggak dan lain-lain, lalu ditinggalkan. Beliau s.a.w. bertanya: "Mengapa tidak kamu ikatkan?" Ia menjawab: "Saya sudah bertawakkal kepada Allah." Rasulullah s.a.w. tidak dapat menyetujui cara berfikir orang itu, lalu bersabda: Artinya: "Ikatlah dulu lalu bertawakkallah."-

Jangan risau tentang hasil di kemudian hari..yang penting usaha seoptimum mungkin!

p/s : ekstrimism is being situated at the farthest possible from the centre..hoho..ungs 2030..

1 luahan:

Putra Al-Maliki said...

nak mudah ingat formula nie.. d u i t = doa, usaha, ikhtiar dan tawakal.. 4 konsep yang perlu ditanam dalam diri ketika berkehendakkan sesuatu yang berlandaskan islam.. =)

psst: Hi! Salam ziarah. Jom xchange link & sila komen entri blog saya di http://putraalmaliki.via.my/ . TQ.