Monday, November 30, 2009

Wahan..pergilah jauh2..!!

Sakit mata..kena mase jambori hari tu..berjangkit dengan kakakku Adibah kot..tapi x kisah la..tu sakit ukhwah namenye..sakit rase same2..tapi alhamduliLLAH dah nak baik dah pun..tinggal merah2 je sikit..pergi la juge membantu emak di pasar walaupun lagi banyak cakapnye dari wat keje sebab abang2 dah ckup rajin untuk buat semua kerja2 tu.hehe..

Mak..rindu kat mak..aku balik ni pun besenye sebab rindu kat mak aku dengan keluarga je..rindu kat sedara mara..tu je..kalau ikutkan hati memang berprogram je kat lembah Klang nu..alhamduliLLAH balik ni pun ade program gak kat Johor..

aku ni dah macam “addicted to program” dah..aku bukan ape..kite antara yang sedar bahawa masyarakat hari ini terutama golongan muda perlu disedarkan tentang konsep hamba dan khalifah..pentingnya ilmu..peradaban..sayang sekali melihatkan anak2 gadis sudah hilang ‘gadis’nya seawal sekolah menengah rendah lagi..sayu sungguh hati melihat wanita2 memperdagangkan tubuh di kaca televisyen..terkedu melihat mereka2 masih dibuai mimpi dengan alam percintaan sementara..kasihan melihat dia masih terleka gelak terbahak2 dengan hiburan dunia..

aku juga apa kurangnya..masih banyak lompongnya..masih bertimbun2 dosa2nya..masih mencanak2 laghanya..tapi..itulah aku..manusia biasa..tapi aku masih mencuba..dan akan terus mencuba..mengajak mereka dan diri aku sendiri..mengingatkan mereka dan diri aku sendiri..amar ma’ruf..nahi munkar..kepada mereka..dan diri aku sendiri..

mak..dah 11 tahun dah mak meniaga kat pasar tuh..teringat zaman kecik2 dulu tolak basikal mak naik bukit nak ke pasar..biarlah orang nak kate bukit tu x tinggi pun..mak yang rase tingginye..mak yang bawa basikal tu..sekarang x payah dah..dengan izin ALLAH sekarang ade motor dah..ade kereta dah..nanti anak mak ni dah ade lesen kete t die bawa mak naik kete jalan2 plak ye..mak pun dah lupe dah agaknye camne nak naik basikal..huhu..mak..anak mak sekarang bukan saje2 je pergi program..die sedang berfungsi menjalankan tugasnya sebagai hamba tuhan..sedang menjadi orang..sedang berjasa walaupun jasa die xde la besar mane pun..xpe la kalau mak x faham..yang penting die tahu ape die buat..die tahu die masih ade name baik mak untuk die jaga..dan yang paling penting,,die sedar yang die hidup bertuhan..dari ALLAH dia datang,kepada ALLAH jua dia akan kembali..

sayang mak..

p/s:semua yang ade di alam ni milik ALLAH..hanya dipinjamkan sebentar kepada kite..ye..hanya pinjaman..kalau DIA ambil balik jangan marah k..termasuk la mak kite..

0 luahan: