Friday, June 19, 2009

CiNTa TaNPa aLaSaN..

Bismillah..

hari ini..aku terfikir..aku berangan lagi..blogger-emoticon.blogspot.com
berangan tentang soalan yang aku rasekan x perlu aku besar2kan sebenarnye..tapi aku nak fikir gak..saje2 fikir..
kenapa aku berada di pkpim?x wufi ke..karisma ke..pembina ke..isma ke..
x..yang aku fikir skrg..
pada aku sape yang besar2kan 2 memang suke membuang mase..
kenape perlu besar2kan aku berada di mana sekarang?kecoh r..
x kisah la ane2 pn..same je matlamatnye..cara saje yang berbeza..
andai pkpim salah caranye,bgaimane mungkin bertahan sehingga 48 tahun..?
andai pkpim salah matlamatnye,bgaimana mungkin ramai tokoh2 hebat yang dilahirkan pkpim seterusnya menjadi ketua pembela agama?
persoalan ini x perlu diteruskan..
hal ini sama saja berlaku dengan jemaah lain..wufi pun melahirkan tokoh yang hebat..karisma juga begitu..dan yang paling penting,semua perjuangkan matlamat yang sama..
manfaatkan je la wadah yang kite dapat ni sebaiknya..
andai dakwah menjadi matlamatnye, mengapa wadah menjadi persoalan..
campakla kat mane2 pn,kalau dah niat 2 betul nak berdakwah,tiada alasan untuk itu..
tapi andai wadah menjadi persoalan, tepuk dada..

dan..
yang paling penting lagi..
niatku di sini..
kerana apa?
untuk apa?
xpe..aku jawab dalam hati je..

andai orang bercinta sanggup menduga lautan api demi cinta sementara..blogger-emoticon.blogspot.com
bagaimana pula jika demi cinta yang kekal?
apa yang sanggup diduga?
pastinya lebih lagi..

andai orang bercinta semuanya boleh hanya demi cinta sementara,
demi cinta yang abadi pula bagaimana?
pastinya tiada alasan untuk berkata tidak..blogger-emoticon.blogspot.com

alasan..
pernah dengar alasan?
bebankan bila mendengarnya?blogger-emoticon.blogspot.com
pandai x bezakan alasan yang sengaja dibuat dengan yang x sengaja dibuat?
untuk alasan yang x sengaja 2,pasti senang saja hati menerima..
untuk alasan yang sengaja 2,pastinya berat sungguh hati untuk menerima tapi ditelan jua..
sakit kan?manakan tidak,apabila dilontarkan jalan penyelesaian atau pandangan,ditambah lagi dengan alasan lain..perghh~blogger-emoticon.blogspot.com

jika alasan untuk tidak melakukan maksiat itu dialu-alukan..ye la,jaga hati kawan..
tapi jika beralasan untuk mengelakkan diri dari kerja2 dakwah itulah yang paling memeritkan..
siapa sanggup dengar?

andai benar cinta ALLAH yang dicari,mengapa alasan tercipta?

andai semua orang mengerti kerja dakwah itu tanggungjawab yang diamanahkan,pasti tiada alasan untuk itu..

aku suke kerja2 yang berkaitan Islam..kerana aku tahu aku tidak sempurna dan Islam yang menyempurnakan aku..
bile dah suke ni..faham2 je la..
pastinya tiada alasan untuk aku mengelak dari turut serta andai tiada sebab yang betul2 kukuh..
semua boleh..ade assigment?xpe..t leh wat..aku g juge..ade kuiz esok?x ksah..aku g juge..
haha..dh macam orang bercinta kan?tiada alasan untuk itu..
paling best,aku fail writing++gpa jatuh teruk(bukan cgpa ye)..adakah itu alasan untuk aku berhenti dari keje2 ni?
sudah tentu tidak sama sekali!
mungkin ade kate2 di belakang..2 la is,aktif sangat..hohoi~..ingat aku kisah?

aku wat entri ni..
bunyi macam la aku ni bagus sangat kan..huhui~blogger-emoticon.blogspot.com

aku tidaklah sempurna..
niatku juga terkadang terubah haluannya..
tapi alhamdulillah haluannya tertegak kembali..
berkat doa sahabat2 seperjuangan..
aku juga bukanlah orangnya yang terbaik dalam banyak hal..
aku juga terkadang teringin mencipta alasan tatkala diri ini begitu penat sekali..
tapi alhamdulillah,melihat sahabat seperjuangan yang semangatnya x pernah luntur,niatnya x pernah luput,ku bantutkan alasan ku..ku bantutkan buat selamanya..
dan aku akan cube untuk buat yang terbaik..
aku cube untuk tidak memberi alasan kerana aku tahu betapa hati ini terluka mendengar alasan..
dan yang paling penting aku suka dengan apa yang aku buat sekarang..
dan aku tahu ianya tidak melanggar syariat Islam..
kata abang dan kakakku,study nombor 1 tapi dakwah itu bukan nombor 2..betol3blogger-emoticon.blogspot.com

jika ada yang sengaja buat alasan untuk mengelak..korang faham je la orang jenis camni cam ne..
no hal lah..jangan marah..bagi die mase..pas 2,pandai2 korang la ea..blogger-emoticon.blogspot.com

ada juga alasan yang memeningkan..
rasa x layak..
x layak??
sape kite untuk menentukan kelayakan itu?
andai x layak,untuk apa kita diciptakan?

Sesungguhnya tidak Aku ciptakan jin dan manusia kecuali untuk menyembah (beribadah) kepadaKu” (Adz Dzaariyaat : 56)

aku sedang bercinta sekarang..
korang pernah bercinta kan?
tahu kan perasaanye orang bercinta?
jangan dihalang cintaku..
kerna cintaku..cinta tanpa alasan..

p/s : kerna alasan itu sungguh membebankan..blogger-emoticon.blogspot.com

5 luahan:

FdausAmad said...

Gua datang nk jemput lu mkn kenduri kt blog gua.
Ikut baca doa skali lagi bagus.

Follow terus pun takpa.

Budak budak kt blog gua tu dah tak seimbang,ramai berat ke belah punk.

dah 7 hari gua merantau jemput kenduri..

NUR ZATIL ILHAM KAMARUDDIN said...

semoga Is terus istiqamah dalam 'cinta' Is ni...doakan zatil gak ea..

innii said...

kpd fdausAhmad :
dah follow dh tp x smpat nk mentelaah blog 2..bwu mkan nasi skit dh knyang..x smpat jumpe dak punk mkan skali..huhu..t dtg lg mkan byk2 lak..ade rzeki dpat mkan sbelah dgn dak punk..kui3

kpd zatil :
tahniah atas kejayaan anda membuat blog..yeah~..same2 la kite istiqomah dlm bercinta ye..hik3..insyaALLAH..aameennn..

aku kepada is said...

is..aku sokong ko is..
tp ko punye tulisan pnjang sant..malas nak baca.hahaha..
tp bgr idea ko.jgn bercinta..

innii said...

kpd aku :
uit,ko ni..nyaris2 aq x knal..muazan oi..bagi la nme pnoh..ko kan suke tulis name pnoh ko..kui3..yeah~
cinta manusia hanya sementara..cewah..
maceh kerana myokong aq..wah..x sgka..wiwiwi..