Monday, June 1, 2009

..MeReKa KeSaYaNGaNku..

Bismillah..
Telah ditakdirkan untuk aku menjadi sekuntum bunga dikelilingi 5 ekor kumbang..ceh!..xleh pakai punye metafora..haha..menjadi anak perempuan tunggal dan dikelilingi 5 jejaka tampan bukanlah suatu tugas yang mudah..haha..sengal..senang cite nak kate dalam adik beradik aku sorang je pempuan,yang lain 5 lelaki..aku ade 4 orang abang dengan sorang adik yang macam abang..kui3.. 2 je nak disampaikan sebenarnye..blogger-emoticon.blogspot.com

Persoalan yang selalu singgah di telinga ialah "best x sorang pempuan?"..haha..patutnye tanye r kat mak aku soklan 2..amacam mak?best x ade sorang je anak pompuan?kui3..yang sorang ni pun dah kelam kabut dah..kalau ramai x tau la bagaimane ye..hu3..ade lebihnye sorang pompuan neh..ade kurangnye..lebihnye klu cam barang2 wanita 2 xde la kongsi2 punye..cam baju kurung,tudung,kasut pompuan..xkan nak kongsi dengan abang kotz..haha..dengan mak pun x kongsi sebab saiz kami berbeza dengan mak aku punye citarasa tudung pun lain gak..huhu..best jd sorang pompuan neh.abang2 protect lebih skit..huhu..mak aku keje..maka,abang2 r tolong jaga adik pompuan sorang neh..dowang r yang aja aku wat tu..wat ni..dowang soh pakai tudung..aja aku adab-adab orang pompuan..sume dowang r..dan jadilah aku yang cam sekarang yang korang nampak ni hasil asuhan dowang..cayalah~haha..sayangnye kat dowang..wahhhh..klu dowang bace neh..haha..blogger-emoticon.blogspot.com

Kurangnye sorang pompuan neh lak..ha..bosan kot..xkan r nak cakap hal-hal pompuan dengan abang2 aku..pas tu laki dengan pompuan ni kan lain..cara berbeza..laki simple..pompuan agak complicated skit..so,banyak bende yang aku rase x sesuai je kalau nak bincang dengan abang2 aku..dan yang paling x bes adalah asik kene buli jerrrrrrrrrr..kadang2 dowang lupe agaknye aku ni pompuan..aiyak..blogger-emoticon.blogspot.com

Setiap abang2 aku ni ade karakter yang berbeza..yang samenye dowang ni lelaki..haha..

okeh..kite mule yang pertama..name die ISWAN..die cikgu bahasa inggewis di sebuah sekolah rendah pedalaman di Kelantan tapi adik die ni malang sunguh apabila terserempak dengan subjek inggeris..haha..apo nak dikato..die yang banyak ajar adab-adab makan..minum..duduk..care bercakap..dan macam-macam lagi r..die seorang yang tegas dan kami semua amat menghormati beliau..cewah~blogger-emoticon.blogspot.com

yang kedua lak name die FARID..die seorang pembuli handalan tapi aku x pernah dan x akan takot dengan die..hahaha..die ni sengal tapi 'alim..die yang tegaskan kat aku untuk pakai tudung..aku ingat lagi kate2 beliau..mase tu aku x pakai tudung depan umah..beliau cakap begini "ha,tu mane tudung tuh?ko x pakai la tudung,sehelai rambut ko nampak,sejuta tawun r ko kat neraka.."dah r die cakap kuat tuh..maka,adik die ni pun insaf dan alhamdulillah pakai tudung sampai sekarang.hehe..dan die ak r yang soh aku panggil abang2 dengan gelaran 'abang'..jangan panggil name je..hormat r skit kalau x takot pun..ehek..blogger-emoticon.blogspot.com

Yang ketiga lak name die FAIS..walaupun sekarang ni die hanye tolong mak kat pasar je tapi die r yang paling kaye..ade ke tuka tepon tp2 bulan..bek bagi wit 2 kat aku..leh aku infak ke jalan yang benarrr..wah3..die seorang yang sangat kemas..x tau r nak kate ape..ngalahkan orang pompuan..orang pompuan pun kalah..aku lagi r weh..tapi die x lembut tw..haha..azam aku adalah untuk mencontohi sifat die yang kemas tuh..huhu..blogger-emoticon.blogspot.com

atas aku ni lak name die ISZIE..perangai semudah namenye..kui3..die sangat selambe walau ape jue masalah yang dihadapnye..tenang sahaje orangnye..cume kadang2 ketenangannye sangat merisaukan orang lain.huhu..aku glamor kat skola dulu pun sebab die..die sangat rajin terlibat dengan aktiviti di sekolah..die suke membantu tanpa jemu..wahh..tempiasnye dapat sekali kat aku..2 yang best 2.wuwu..die yang mengajar aku erti hidup pada memberi..wahhh..blogger-emoticon.blogspot.com

akhir sekali yang pastinye x bleh lupe..adik aku..ISZZULKHNAIM name die..aku rapat sangat dengan die..kat sini aku selalu je windu kat die..ahakz..die sangat mendengar kate kami berlima..terutama kakaknye..eheh..die juge sangat tenang orangnye..nampak je poyo tapi x mudah terpengaruh..dan sangat mudah belajar bab2 kemahiran..alhamdulillah..kalau aja die main game..insyaLLAH kejap je die dah expert lagi dari orang yang aja die..ish3..apo nak dikato..tengok r asuhan sape..die rapat dengan aku kan..hehehek..dan die sangat megutamakan keluarganye..aku perlu mencontohi die bab2 mendengar kate neh..ewah2..blogger-emoticon.blogspot.com

ape yang aku paling bangge dengan dowang neh adalah semua TAK NAK MEROKOK..haha..tapi kat belakang aku x tau r..insyaALLAH x gak sebab kelima2 mereka ni ade fobia bab2 merokok neh..ade r 2 sebabnye..huhu..alhamduliLLAH..blogger-emoticon.blogspot.com

Walaupun aku xde kakak..ALLAH bagi gak kakak kat aku..tu yang untung neh masuk PKPIM..hehe..promot..every cloud has a silver lining..cewahh..haha..aku x dikurniakan kakak kandung sebab aku bakal menerima kakak yang ramai kat PKPIM neh..huhu..bes weh..antaranye ialah yang aku senaraikan kat sebelah 2..huhu..dowang sentiasa berpesan2 dengan kebenaran dan pastinye kesabaran dengan aku yang penuh dengan persoalan dan kesongehan neh.eheh..aku juga dikurniakan adik-adik pompuan yang sangat comei2 belaka di PKPIM..wahh..cam mak aku lak yang beranakkan dowang..2 la nak katenye..ukhwah di jalan ALLAH ini insyaALLAH berkekalan selama-lamanye..adik2 yang jumpe kat sekolah dulu pun aku x pernah lupe..adik2 jiran sebelah bilik..adik2 kat ict..uish..ramainye..leh r ramai2 undi akak ke mpp kat uia gombak t ek..wahhhahahahaha..poyo..blogger-emoticon.blogspot.com

kerana telah terbiase melayan kerenah orang laki kat umah 2,maka aku pun dah terbiase dengan adik2 bro kat cfs neh..senang je nak rapat dengan adik2 bro kat sini..aku wat dowang cam adik kandung je kan..padehal baru jumpe 2 hari..hahaha..terubat gak windu kat adik aku kat umah tu..tapi batas tetap kene jage weh..maka,bertambah ramai r bilangan adik2 lelakiku..wahahaha..blogger-emoticon.blogspot.com

abang2 lak bertambah dak?mesti r..tapi kenal cam tu je..ramai abang2 yang hebat2 kat PKPIM yang aku kenal..huhu..bangge je r dapat sewadah dengan dowang..ehehehe..cukup r abang 4 orang kat umah yang dah mewakili sume jenis lelaki kat dunia neh..ceewahh..xyah nak tambah lagi..huhu..blogger-emoticon.blogspot.com

Selamat datang ke keluarga PKPIM..cewah..blogger-emoticon.blogspot.com

p/s : uhibbu usrotiy..

0 luahan: